Sankarikoira

Keski-Suomen Kennelpiirin hallitus on päättänyt, että vuodesta 1998 alkaen vuosittain valitaan Keski-Suomen Kennelpiiri ry:n vuoden sankarikoira. Sankarikoira-nimityksestä pyritään luomaan uutiskynnyksen ylittävä yhteiskunnallinen ja positiivinen koira-asia.

SÄÄNNÖT

1. Palkinnon luovuttaja on Keski-Suomen Kennelpiiri ry ja palkinto kantaa nimeä " Keski-Suomen Kennelpiiri ry:n vuoden sankarikoira ".
  2. Keski-Suomen Kennelpiiri ry:n vuoden sankarikoira valitaan kalenterivuosittain vuodesta 1998 alkaen.
  3. Keski-Suomen Kennelpiiri ry:n hallitus suorittaa vuoden sankarikoiran valinnan hallitukselle osoitettujen vapaamuotoisten hakemuksien perusteella. Hakemuksien tulee olla perillä piirin sihteerillä 15.1 mennessä. Hakemuksen laatia voi olla joko yksityinen henkilö tai Keski-Suomen Kennelpiiri ry:n jäsenyhdistys. Hakemuksessa tulee olla tarkka selostus tapahtumista.
  4. Keski-Suomen Kennelpiiri ry:n vuoden sankarikoiraksi valitaan koira, joka on yhteiskunnallisessa mielessä suorittanut poikkeuksellisen teon esim. poikkeuksellisella toiminnallaan estänyt tapaturman syntymisen tai omaa vaistotoimintaansa ja neuvokkuuttansa apuna käyttäen pelastautunut hengenvaarallisesta tilanteesta.
  5. Keski-Suomen Kennelpiiri ry:n vuoden sankarikoira 1998 - palkinto luovutetaan maaliskuun 1999 Jyväskylän kaikkien rotujen näyttelyssä. Tästä eteenpäin palkinto luovutetaan jonkun suuren koiratapahtuman yhteydessä aina seuraavan vuoden ensimmäisen neljänneksen aikana.
  6. Keski-Suomen Kennelpiiri ry:n hallitus pidättää oikeuden olla luovuttamatta palkintoa, mikäli jonakin vuonna hakemuksien joukosta ei hallituksen mielestä löydy riittävän ansioitunutta koiraa.

Anomus 31.1. mennessä kennelpiirin sihteerille.